برای تغییر پست الکترونیکی پیشفرض مدیر (info@cyberno.ir) باید به طور مستقیم در پایگاه داده سامانه تغییر ایجاد نمایید.
ضدویروسهایی که بر بستر داکر ارائه میگردد به نسبت ضدویروسهای VMWare دارای مزیتهای زیر هستند:
ضدویروسهایی که نمیتوان آنها را بر بستر داکر ارائه داد، به صورت ماشین مجازی بر روی VMWare ESXi نصب شده و از راه دور با سرور اصلی سامانه کیوسک ارتباط دارند. بدیهی است که در این حالت سرعت پویش فایل به علت نیاز به انتقال فایل بین سرور اصلی و ماشین مجازی تا حدی کمتر خواهد بود.
چنانچه در هنگام اجرای رابط کاربری تحت وب با خطا مواجه شدید، ابتدا بررسی کنید که آیا سرویس داکر در داخل سرور اجرا شده است یا خیر؟ برای این کار دستور زیر را اجرا کنید. چنانچه خطایی در اجرای دستور زیر مشاهده میکنید، یعنی سرویس داکر اجرا نشده است.
sudo docker ps -a
سپس وضعیت سرویس کیوسک را با اجرای دستور زیر بررسی کنید:
sudo systemctl status kiosk.service
چنانچه سرویس در حال اجرا نمیباشد، با دستور زیر آن را دوباره اجرا نمایید:
sudo systemctl restart kiosk.service
همچنین بررسی کنید که آیا خطایی در سرویس kiosk رخ داده است، یا خیر؟
sudo journalctl -u kiosk.service -b -f
چنانچه ضدویروسی در کیوسک به درستی عمل نمیکند، باید بررسی کنید که آیا مشکلی دارد یا خیر؟ ابتدا به بخش مستندات API سامانه بروید.
سپس با استفاده از API سامانه (بخش داکر، زیربخش “اجرای داکر ضدویروس”) اقدام به اجرای آن ضدویروس نمایید. در بخش name نام ضدویروس را با حروف کوچک وارد کنید. (مثلا fsecure)
بعد از آن بررسی کنید که آیا داکر ضدویروس به درستی اجرا شده است و آیا در درون داکر خطایی رخ داده است یا خیر؟ (به جای av_name نام ضدویروس را وارد نمایید.)
sudo docker logs -f av_name
همچنین بررسی کنید که آیا ضدویروس میتواند بدافزارهای تستی را به درستی شناسایی نماید؟ برای اجرای تست به صورت دستی دستور زیر را وارد کنید:
sudo docker exec -it av_name python3 /root/test.py
در خروجی باید حداقل ۱ و حداکثر 17 بدافزار شناسایی شده باشد. (جهت انجام عملیات تست دسترسی به اینترنت لازم است.)
چنانچه ضدویروس به درستی عمل نمیکند، ابتدا آن را از طریق API متوقف کرده و یک بار بروزرسانی نمایید. ترجیحا قبل از بروزرسانی فایل داکر آن ضدویروس را نیز که در مسیر /opt/manager/dockers ذخیره شده است، حذف نمایید.
چنانچه باز هم در این مورد مشکلی داشتید، با پشتیبانی سایبرنو تماس بگیرید.
ابتدا بررسی کنید که آیا ماشین مجازی آن ضدویروس در حال اجرا میباشد؟ آیا ضدویروس در حال اجرا است و درست مطابق تنظیمات موجود در مستندات تنظیم شده است یا خیر؟ همچنین بررسی کنید که آیا نرمافزار Wrapper در درون ماشین مجازی اجرا شده است یا خیر؟ اگر اجرا نشده است، دوباره آن را اجرا نمایید. علاوه بر آن از مسدود نبودن ارتباط بین ماشین مجازی ضدویروس و سرور اصلی سامانه کیوسک توسط دیوارههای آتش اطمینان حاصل کنید.
چنانچه باز هم در این مورد مشکلی داشتید، با پشتیبانی سایبرنو تماس بگیرید.
در هنگام شروع پویش با توجه به اینکه نیاز به شمارش تعداد فایلها، بررسی نوع آنها و استخراج محتوای آنها در صورت نیاز وجود دارد، ممکن است عملیات شروع پویش کمی زمانبر باشد. این موضوع مخصوصا در سرورهای قدیمی و سرعت پایین یا زمانی که قصد پویش تعداد زیادی فایل دارید، رخ میدهد.
چنانچه بعد از گذشت مدتی طولانی باز هم عملیات پویش شروع نشد، خودتان به صورت دستی عملیات پویش را با استفاده از API شروع کنید. برای این کار ابتدا وارد بخش مستندات API شوید.
سپس در بخش “پویش”، از تابع “کارهای اولیه عملیات پویش” استفاده نمایید.
حال مدتی صبر کرده تا اجرای API به اتمام برسد. سپس خروجی را بررسی کنید تا ببینید آیا خطایی رخ داده است یا خیر؟ همچنین با اجرای دستور زیر لاگهای سرویس کیوسک را بررسی کنید:
sudo journalctl -u kiosk.service -b -f