پنل مدیریتی از طریق لینک زیر قابل دسترسی است (به جای 127.0.0.1 آدرس آیپی یا دامنه سرور سامانه را قرار دهید):
پس از ورود به پنل مدیریتی، به داشبورد این پنل هدایت میشوید. همانطور که در شکل زیر میبینید، این داشبورد بخشهای مختلفی دارد که در ادامه آنها را توضیح میدهیم.
در صفحه اصلی پنل مدیریتی میتوانید اطلاعات کلی مربوط به سامانه را مشاهده کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:
در سمت بالا و سمت چپ همین صفحه میتوانید سه گزینه زیر را مشاهده کنید:
در بخش تنظیمات عمومی میتوانید رمز عبور پنل مدیریتی و سیستم «احراز هویت» پنل کاربری را تنظیم کنید. در همین بخش میتوانید گزینه «پاکسازی دیسک سخت» را فعال کنید. در صورتی که این گزینه در حالت فعال قرار داشته باشد، اگر فضای اشغالشده دیسک سخت سامانه از یک مقدار آستانه بیشتر شود، فایلهای قدیمی از روی دیسک سخت پاک میشوند تا مقدار فضای اشغال شده، از مقدار آستانه کمتر شود. مقدار آستانه نیز به صورت درصد در کادر زیر دکمه فعالسازی دیسک سخت قابل تنظیم است.
همچنین در این بخش امکان افزودن تصویر پسزمینه کیوسک وجود دارد. علاوه بر آن امکان تنظیم زمان نمایش تصویر پسزمینه نیز در انتهای بخش تنظیمات عمومی وجود دارد.
در بخش دسترسی، همانطور که در تصویر زیر میبینید، میتوانید تنظیماتی مثل آیپی سختافزاری، آدرس سرور نام دامنه، آدرس زیرشبکه، آدرس سرور نام دامنه ثانویه و آدرس درگاه شبکه را انجام دهید.
همچنین، امکان انجام تنظیمات پورت SSH و تعیین شماره پورت SSH نیز در این بخش وجود دارد. در صورتی که این پورت فعال باشد، کاربر میتواند به سیستم عامل سامانه دسترسی مستقیم پیدا کند.
نکته: نام کاربری پیشفرض SSH عبارت kiosk و رمز عبور آن عدد ۱ میباشد. توصیه میشود در اولین ورود اقدام به تغییر این نام کاربری و رمز عبور نمایید.
مدیریت انتقال فایل در بخش خروجیها انجام میشود. در این بخش (شکل زیر)، میتوان آدرس محل ذخیره فایلهای ورودی به سازمان را برای واحدهای مختلف (مدیریت، حسابداری، بایگانی و ...) تعیین کرد. همچنین، امکان حذف یا ویرایش آدرسهای موجود نیز در این بخش وجود دارد.
علاوه بر آن امکان افزودن فلش درایوهای متصلشده به دستگاه به لیست فلش درایوهای مجاز برای ورود به سازمان وجود دارد.