چنانچه دیسک سخت شما از نوع NVMe یا M.2 است، ممکن است سیستم عامل درایو امن سایبرنو نتواند این دیسک را شناسایی کند. برای حل این مشکل در تنظیمات BIOS رایانه باید حالت عملکرد SATA را بر روی AHCI قرار دهید. طریقه انجام این عمل با توجه به نوع رایانه شما متفاوت است، برای اطلاعات بیشتر به مستندات مادربرد رایانه خود مراجعه کنید.
چنانچه در بخش Mount درایو، بعد از کلیک بر روی گزینه “متصلنشده” درایو به حالت “متصلشده” نمیرود، امکان Mount کردن درایو شما وجود ندارد. این موضوع به سه دلیل میتواند باشد:
چنانچه در هنگام اجرای رابط کاربری با خطا مواجه شدید، بررسی کنید که آیا با وارد کردن آدرس http://127.0.0.1 در مرورگر فایرفاکس میتوانید وارد رابط کاربری شوید یا خیر؟ اگر باز هم نمیتوانید، ابتدا بررسی کنید که آیا سرویس داکر اجرا شده است یا خیر؟ برای این کار دستور زیر را اجرا کنید. چنانچه خطایی در اجرای دستور زیر مشاهده میکنید، یعنی سرویس داکر اجرا نشده است.
sudo docker ps -a
سپس وضعیت سرویس درایو امن را با اجرای دستور زیر بررسی کنید:
sudo systemctl status securedrive.service
چنانچه سرویس در حال اجرا نمیباشد، با دستور زیر آن را دوباره اجرا نمایید:
sudo systemctl restart securedrive.service
همچنین بررسی کنید که آیا خطایی در سرویس securedrive رخ داده است، یا خیر؟
sudo journalctl -u securedrive.service -b -f
چنانچه ضدویروسی در درایو امن سایبرنو به درستی عمل نمیکند، باید بررسی کنید که آیا مشکلی دارد یا خیر؟ ابتدا آدرس زیر را در مرورگر فایرفاکس باز کنید:
http://127.0.0.1/docs/index.html
سپس با استفاده از API سامانه (بخش داکر، زیربخش “اجرای داکر ضدویروس”) اقدام به اجرای آن ضدویروس نمایید. در بخش name نام ضدویروس را با حروف کوچک وارد کنید. (مثلا fsecure)
بعد از آن بررسی کنید که آیا داکر ضدویروس به درستی اجرا شده است و آیا در درون داکر خطایی رخ داده است یا خیر؟ (به جای av_name نام ضدویروس را وارد نمایید.)
sudo docker logs -f av_name
همچنین بررسی کنید که آیا ضدویروس میتواند بدافزارهای تستی را به درستی شناسایی نماید؟ برای اجرای تست به صورت دستی دستور زیر را وارد کنید:
sudo docker exec -it av_name python3 /root/test.py
در خروجی باید حداقل ۱ و حداکثر 17 بدافزار شناسایی شده باشد. (جهت انجام عملیات تست دسترسی به اینترنت لازم است.)
چنانچه ضدویروس به درستی عمل نمیکند، ابتدا آن را از طریق API متوقف کرده و یک بار بروزرسانی نمایید. ترجیحا قبل از بروزرسانی فایل داکر آن ضدویروس را نیز که در مسیر opt/SecureDrive/manager/dockers/ ذخیره شده است، حذف نمایید.
چنانچه باز هم در این مورد مشکلی داشتید، با پشتیبانی سایبرنو تماس بگیرید.
در هنگام شروع پویش با توجه به اینکه نیاز به شمارش تعداد فایلها، بررسی نوع آنها و استخراج محتوای آنها در صورت نیاز وجود دارد، ممکن است عملیات شروع پویش کمی زمانبر باشد. این موضوع مخصوصا در دیسکهای قدیمی و سرعت پایین یا زمانی که قصد پویش تعداد زیادی فایل دارید، رخ میدهد.
چنانچه بعد از گذشت مدتی طولانی باز هم عملیات پویش شروع نشد، خودتان به صورت دستی عملیات پویش را با استفاده از API شروع کنید. برای این کار ابتدا وارد آدرس زیر شده:
http://127.0.0.1/docs/index.html
سپس در بخش “پویش”، زیربخش “کارهای اولیه عملیات پویش” ورودی همانند زیر را وارد نمایید:
{
"paths": [
"/media/securedrive/23456789-334234242/folder"
],
"avs": [
"drweb"
]
}
حال مدتی صبر کرده تا اجرای API به اتمام برسد. سپس خروجی را بررسی کنید تا ببینید آیا خطایی رخ داده است یا خیر؟ همچنین با اجرای دستور زیر لاگهای سرویس درایو امن سایبرنو را بررسی کنید:
sudo journalctl -u securedrive.service -b -f
چنانچه درایو امن سایبرنو در رایانه شما بوت نمیشود، چندین علت میتواند داشته باشد. از جمله علل عدم بوت درایو امن سایبرنو عبارت است از: